נדחתה בשבוע ההצבעה על חוק המרכולים

איתי גדסי No Comments on נדחתה בשבוע ההצבעה על חוק המרכולים

בשל העובדה שלא נמצא רוב מובהק לקואליציה והסירוב של ישראל ביתנו לקזז חברי כנסת שנעדרים ההצבעה על חוק המרכולים נדחתה בשבוע • יאיר לפיד: "נמשיך להוביל את המאבקים נגד הכפייה החרדית, נגד סחטנות"

הכנסת צילום: Orel Cohen/FLASH90
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צילום: Orel Cohen/FLASH90

חוק המרכולים שתוכנן לעלות הערב להצבעה במליאת הכנסת לאישור סופי נדחה לשבוע הבא, זאת בעקבות איסור הרופאים לשחרר את השר אזולאי הנמצא לאחר טיפול רפואי מורכב, ובעקבות נבצרותו של ח״כ גליק שנמצא לאחר לווית אשתו, ובהיעדר כל אפשרות לקיזוז מצד האופוזיציה וביחוד מצד ישראל ביתנו, הוחלט בעצה אחת של ש״ס ויהדות התורה להעלות את חוק המרכולים להצבעה בשבוע הבא.

גם חוק סגן השר שנועד להחזיר את ח"כ ליצמן לתפקידו כסגן שר במשרד הבריאות נדחה. לאחר סירובו של ליצמן להתמנות לתפקיד לפני שחוק המרכולים יאושר.

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג: "זו בפירוש דרמה. הסדק בחומת הקואליציה הולך ומתרחב. המשבר הפנימי גדל. בסוף בסוף דינם של חוקים מיותרים שלא משרתים את הציבור בכלום, שהם יביאו להתמוטטות הקואליציה. זה רק עניין של זמן."

ח״כ עפר שלח,יו״ר סיעת יש עתיד: המאבק הנחוש שהובלנו, יחד עם חברינו לאופוזיציה, הביא לדחייה בשבוע של חוק המרכולים הדורסני והפוגע. יחד איתו נדחה החוק המופרך שאמור להחזיר את ליצמן לממשלה כסגן שר. זה נצחון אדיר במאבק נגד הממשלה הגרועה הזו, והחוקים המופרכים והמושחתים שהיא מעלה למען ההישרדות הפוליטית שלה. נמשיך להיאבק נגד היוזמות האלה בכל הכח.

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) בעקבות דחיית חוק המרכולים: "‏אני שמח שהקואליציה דחתה את ההצבעה בשבוע, ואני מקווה שבשבוע הזה יחזרו לשפיות ויורידו בכלל את החוק הזה מסדר היום. אין שום סיבה לקדם חוק שפוגע במרקם החיים והיחסים בין דתיים לחילונים."

ח"כ יואל חסון: ‏מדיניות ה"אין קיזוזים" ואין תיאום ושת"פ של האופוזיציה הוכיחה את עצמה וחוק המרכולים נדחה כי אין להם רוב.עכשיו יש לחברי הכנסת בקואליציה הזדמנות לסגת מהחוק הרע הזה.

ח"כ יאיר לפיד: "‏חוק המרכולים לא יעלה להצבעה. השבוע ניצחנו, אבל בשבוע הבא הם ינסו שוב. נמשיך להוביל את המאבקים נגד הכפייה החרדית, נגד סחטנות, בעד יהדות מכילה וסובלנית ברוח עם ישראל לדורותיו.

יו"ר המחנה הציוני, אבי גבאי: "כשלא מקזזים ולא מוותרים הקואליציה מתקפלת ומתפרקת לאיטה. נמשיך לפעול בנחישות למנוע את חוק המרכולים פשוט משום שהוא נגד הציבור ובעד הפוליטיקה".



0 תגובות